woensdag, september 07, 2005

Eerste testritten Down Under succesvol

Foto: Nuon Solar TeamAfgelopen zondag heeft het Nuon Solar Team voor het eerst in Australie enkele testritten gemaakt met Nuna3, lees ik op hun website. Dat mag, zoals ik eerder al schreef, niet op de Stuart Highway dus werd Nuna3 op een aanhangwagen vervoerd naar de Arnhem Highway.

Foto: Nuon Solar TeamDe testrit verliep goed. Erg heet was het blijkbaar wel. De coureurs moesten bij het instappen goed opletten zich niet te verbranden aan de door de zon heet geworden Nuna3. Ook werd het tijdens de rit zeer heet in de cockpit, doordat de ventilatoren in de stoel voor de zekerheid nog maar even niet waren aangesloten. En dat hebben de coureurs gemerkt! De temperatuur liep op tot zo'n 50 graden Celcius. Er werden flink wat zweetdruppeltjes geproduceerd.

Vluchtschema bekend

Inmiddels is ook mijn gehele vluchtschema bekend. Ik heb m'n reis met 10 dagen verlengd (naar totaal 21 dagen) en ben dinsdag 11 oktober om 13.00 uur weer terug in Nederland. In drie weken zal ik in totaal 10 vluchten maken! Na de groepsreis ga ik (met Marleen) eerst een paar dagen Sydney verkennen en daarna een weekje duiken in Cairns. We vliegen vanuit Cairns weer terug naar Nederland (met tussenstops in Singapore en Londen). 12 oktober heb ik nog vrij om uit te puffen van de lange reis en de twee dagen daarna blijk ik een cursus te hebben die ik maanden geleden heb geboekt (ben benieuwd of ik wakker kan blijven).

Foto's: Nuon Solar Team