vrijdag, juni 17, 2005

Vlak voor de vakantie naar Noorwegen

De websites van de vorige Solar Races heb ik inmiddels al aardig doorgeplozen. De afgelopen twee keer (in 2001 en 2003) heeft het Nuon Solar Team gewonnen. Het zal vast en zeker spannend worden of 'we' de titel kunnen behouden dit jaar!

Het Nuon Solar Team bestaat uit studenten van de TU Delft. Ook dit keer zal dat een groep zeer enthousiaste en toegewijde mensen zijn. De studenten ontwerpen en bouwen de zonnewagen (Nuna 3 inmiddels) helemaal zelf. Maanden van sleutelen, testen en perfectioneren gaat daarin... Ze worden bijgestaan door enkele adviseurs, onder wie Wubbo Ockels.

Vandaag heb ik enkele mailtjes gewisseld met 'reisleider' Diana. Zij blijkt ook 11 juli weer terug te zijn van vakantie en we krijgen rond die tijd wat meer informatie. Ze kon me in ieder geval al vertellen dat het mogelijk is enkele dagen vast te plakken aan deze reis. Dat wil ik wel. Ook is er overal tijdens de reis stroom (om m'n camera en eventueel telefoon op te kunnen laden). Internet verbinding is er niet overal, maar we komen langs plekken waar wel verbinding is. Het is natuurlijk erg leuk als ik wat van me kan laten horen tijdens de race.

Verder vandaag zoveel mogelijk werk afgerond en overgedragen, want zondag begint onze vakantie naar Noorwegen!