dinsdag, juni 14, 2005

Het telefoontje

Foto: Nuon Solar Team20 mei zag ik op ons intranet bij Nuon een nieuwsbericht met de titel "Win jij een reis naar Australie?" Ik las onmiddellijk het artikel en wist meteen dat ik simpelweg wel mee moest doen. Dit was mijn kans! De winnaars van de prijsvraag mogen namelijk meereizen met het Nuon Solar Team om zodoende 'onze' deelnemers in de World Solar Challenge te volgen (letterlijk!)... in Australie!

Een reis maken naar het land 'down under' wil ik al heel erg lang en zo'n race meemaken, dwars door de woestijn, is natuurlijk een unieke ervaring!

De opdracht was: "Schiet jou een bijzonder voorbeeld te binnen van hoe Nuon maatschappelijk verantwoord onderneemt? Kun je onder woorden brengen waarom precies het zo verantwoord is? Schrijf het op en wie weet ga jij binnenkort down under..."

Mijn inzending lag dus een week later in de mailbox van de jury. En nu maar afwachten... "De winnaars worden begin juni bekend gemaakt", stond er bij de prijsvraag.

Vandaag, 14 juni, kwam het bericht dan toch eindelijk. M'n telefoon had tijdens het afdelingsoverleg uitgestaan en dus luisterde ik naar het nieuw ontvangen bericht in mijn voice-mailbox: "Hallo Reni, met Tim van Nuon Corporate Communicatie. Ik bel in verband met je inzending voor de Australie prijsvraag. Kan je me even terugbellen op ..." M'n hart sloeg onmiddelijk een paar slagen over en zweet begon spontaan uit te breken. "Heb ik dan echt gewonnen wellicht?" riep ik uit. De collega's om me heen begonnen zich al af te vragen wat er met me aan de hand was. Met de telefoon trillend in m'n hand belde ik onmiddelijk terug. En ja, daar kwam de verlossende zin: "We vonden je inzending erg leuk, je hebt gewonnen!" Ik ontplofte.

Na dat gespek begrepen ook mijn collega's wat er aan de hand was en ze feliciteerden me hartelijk. Uiteraard ben ik meteen iedereen gaan bellen: m'n vriend, ouders, broer en m'n beste vriendin. "Ik ga naar Australie en mag daar mee met het Nuon Solar Team. We rijden het hele continent over, van Darwin in het noorden tot Adelaide in het zuiden... zo'n 3000km woestijn."

Ik kan het haast niet geloven!

Foto: Nuon Solar Team